L’escola
La Marina de Bellvitge i l’Institut Escola Turó de Roquetes de Nou Barris
(Barcelona) comencen a implementar la iniciativa aquest segon trimestre
Vídeo
cedir per l’Associació Salut i Família
Les
dues professores que començaran a aplicar el Banc del Temps Escolar (BdtE) la
setmana que ve van assistir al Curs de Formació que va tenir lloc durant el
primer trimestre d’aquest any escolar. La reunió del Grup de Treball serveix
per fer un seguiment del compliment dels objectius de difusió, aplicació,
avaluació, producció de materials docents i investigació educativa que es
marquen a l’inici de cada període escolar. D’altra banda, també és una eina per
posar en comú les diverses experiències d’implementació i compartir materials i
idees per seguir amb el bon funcionament i l’expansió del projecte.
El
Banc del Temps Escolar va sorgir a partir d’una llicència d’estudis realitzada
per la professora Montserrat Pujol l’any 2006 sota el títol Aprenentatge entre parelles d’iguals. Amb
la col·laboració de Salut i Família i una subvenció de la fundació de CaixaBank
s’han pogut realitzar dos Cursos de
Formació per professorat i un Taller dins de les Jornades dels BDT a Barcelona.
D’aquesta manera, el nombre d’escoles que inclou aquesta iniciativa dins del
Pla d’Acció Tutorial ha augmentat
en els darrers anys. El projecte s’incorpora
a les escoles en diferents modalitats depenent de l’entorn i el nivell en què
s’aplica i persegueix millorar la convivència i les tècniques d’aprenentatge. Tot
i que també permet treballar molts altres objectius i característiques.
L’escola
La Marina pretendrà incrementar la convivència i la cohesió d’un grup de 3r de
primària, millorar l’expressió oral i la iniciativa formarà part de
l’assignatura de Coneixement del Medi Natural i Social. Des de Turó de Roquetes
s’aplicarà a 5è de primària i s’enfocarà a millorar l’aprenentatge en
Matemàtiques. Els Bancs del Temps Escolars configuren una estratègia per
treballar i millorar les relacions entre alumnes, mostren una nova manera
d’aprenentatge i transmissió de valors, però fins i tot serveixen d’excusa per
transferir coneixements d’assignatures concretes.
Marta Curull Sentís
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada